Related Post

Xerrada «La Gran Fita del Apollo XI» al Cafè Art Fontanella XIIXerrada «La Gran Fita del Apollo XI» al Cafè Art Fontanella XII

Aquest any 2019 es celebra el 50è aniversari de l’arribada dels humans a la Lluna. Per a commemorar aquest esdeveniment, l’Associació Astronòmica de la Garrotxa organitza una xerrada per a explicar com es va aconseguir aquesta extraordinària fita, i reflexionar sobre el perquè ha tingut, té i tindrà importància en la nostra història.

La conferència conté una breu introducció històrica per a saber perquè es va proposar d’anar a la Lluna, una explicació de les parts de la nau Apollo XI i del seu coet propulsor Saturn V, i la descripció del tot viatge (des del seu llançament a la reintroducció a l’atmosfera terrestre, passant pel descens a la superfície del nostre satèl·lit natural, i pel passeig lunar).

Lloc: Cafè Art Fontanella XII (C/ Pere Joan Fontanella, 12, Olot)
Data: 5 de juliol del 2019
Hora: 19:00h (Durada: 45 minuts)
Entrada Lliure

Curs d’Iniciació a l’AstronomiaCurs d’Iniciació a l’Astronomia

Des de l’Associació Astronòmica de la Garrotxa ens plau convidar-vos al Curs d’Iniciació a l’Astronomia que hem preparat per aquesta tardor del 2022. Consta de 5 sessions (3 teòriques i 2 pràctiques) que s’impartiran a l’Esplai (Obra Social «la Caixa») i a l’Observatori Astronòmic de Batet de la Serra.

A continuació, us posem els detalls:
Dates:
dijous 17 de novembre 19:00h: Sessió Teòrica
divendres 18 de novembre 19:00h: Sessió Teòrica i Sessió Pràctica
divendres 25 de novembre 19:00h: Sessió Teòrica i Sessió Pràctica
Lloc per Sessions Teòriques: L’Esplai (Obra Social «la Caixa»), Pl. Catalunya, 4 OLOT
Lloc per Sessions Pràctiques: Observatori Astronòmic de Batet de la Serra
Preu: 50€ per assistent
Inscripcions: email a astrogarrotxa@gmail.com (Places Limitades)


Les sessions que s’impatiran tindran el següent contingut:

Dijous 17 de novembre del 2022
19:00h Sessió Teòrica: Introducció al cel nocturn
Rotació  aparent del Firmament (Orientació del cel nocturn)
Constel·lacions
Lluna (fases) i moviment dels planetes
Eclipsis, trànsits i ocultacions
Com observar


Divendres 18 de novembre del 2022
19:00h Sessió Teòrica (19:00h): El Sistema Solar
Formació del Sistema Solar
Característiques i òrbites i llunes dels planetes (interiors i exteriors)
Dimensions i distàncies dels astres que el formen

21:00h Sessió Pràctica
Constel·lacions Principals
Observació Júpiter i Saturn amb Telescopi


Divendres 25 de novembre del 2022
19:00h Sessió Teòrica: Estrelles i Galàxies
Evolució de les estrelles
Exoplanetes
Agrupacions d’estrelles (galàxies) i expansió de l’univers

21:00h Sessió Pràctica
Nebuloses
Estels dobles
Galàxies

Per a més informació, poseu-vos en contacte amb nosaltres a astrogarrotxa@gmail.com.

Us hi esperem a totes i tots!!!

Astrogarrotxa cancel·la totes les activitats públiques d’estiuAstrogarrotxa cancel·la totes les activitats públiques d’estiu

Coronavirus COVID-19 | Médicos Sin Fronteras

Donada la situació de pandèmia global pel COVID-19, i davant de l’incertesa de fer actes que agrupin a certa quantitat de persones, des d’Astrogarrotxa preferim ser cautelosos i cancel·lar totes les activitats públiques que fèiem a la primavera, estiu i tardor, amb l’objectiu de frenar l’expansió de la malaltia i que quedi fora del control de les autoritats sanitàries.

Aquestes activitats inclouen:
1) Mirant el Cel (a l’Observatori de Batet)
2) Nits de Lluna Plena (a l’Observatori de Batet)
3) Tallers d’Astronomia (arreu on ens ho demanin)

Esperem que sigueu comprensius amb la decisió presa, aliniada amb les autoritats competents sobre la pandèmia. Us recordem que sempre podem fer «Astronomia de Balcó», o bé observar en llocs aïllats, en grups reduits de persones i amb poca contaminació lumínica, observant els 4 planetes visibles aquest estiu: Júpiter i Saturn (visibles des de primera hora de la nit), Mart i Venus (més de matinada). O bé pluja d’estels de les Persèides (com cada any, vora del 12 d’agost).

Us convidem a tornar a les activitats que anualment es feien quan es pugui fer frè a la pandèmia i podem exercir-les de manera segura per a tothom.

Que tingueu un bon estiu i, sobretot, cuideu-vos molt!!!